Co łączy marketing i fotografię?

Internet jest bogaty nie tylko w informacje, ale również i w rozmaite zdjęcia. Cyfrowy zapis, ale także możliwość skanowania tradycyjnych wydruków, sprawiły, że można je umieszczać w świecie internetowym. Strony skupiające pasjonatów danej dziedziny, portale społecznościowe, blogi oraz szereg innych, oprócz tradycyjnych wpisów oraz opisów, posługują się przede wszystkim zdjęciem, jako najlepszą formą przekazu informacji. Internet to również miejsce, w którym pasjonaci oraz artyści, właśnie za pomocą fotografii, prezentują swoje umiejętności, a często również tworzoną sztukę. By zrobić atrakcyjne zdjęcia potrzeba jednak czasu, wiedzy i umiejętności. Mówi się, iż sprzęt nie ma aż tak dużego znaczenia. Generalnie jest to prawda, ale tylko częściowa. Co prawda amatorsko można wykonywać dobrej jakości zdjęcia, jednak te przeznaczone na użytek promocyjno - reklamowy, wymagają już poczynienia pewnych inwestycji w sprzęt, akcesoria oraz materiały. Dobrym tego przykładem jest między innymi fotografia produktowa. Nie wystarczy tylko pstryknąć zdjęcie i przesłać je do zleceniodawcy. Cały proces wymaga czasochłonnych przygotowań. Dotyczą one nie tylko fotografowanego przedmiotu, ale i wyboru odpowiedniego oświetlenia, tła, ustawienia i szeregu innych parametrów. Inaczej bowiem podchodzi się do fotografowania żywności, sprzętu medycznego, elektroniki, biżuterii, kosmetyków czy samochodów. Mają one nie tylko różnorodną wielkość, kolorystykę, ale często posiadają logo, które producent pragnie odpowiednio wyeksponować. Na jednym zdjęciu cały proces się jednak nie kończy. Oczekiwania dotyczące ilości packshotów rosną, również dlatego że klienci pragną bliżej przyjrzeć się towarowi, którego nie mogą dotknąć, poczuć lub powąchać. Opis produktu często nie wystarcza, a nabywcy chcą mieć pewność, że dobrze wydają swoje pieniądze. Dobrze widziane okazują się wówczas ujęcia z praktycznie każdej strony, pozwalające na lepsze wyobrażenie sobie kupowanego towaru. Należy jednocześnie pamiętać, że cienie w pewnych przypadkach odgrywają również dużą rolę i dodają produktowi atrakcyjnego wyglądu. Taki rodzaj fotografii nie jest może łatwym zajęciem, ale z pewnością daje dużo satysfakcji i przyczynia się do sprzedaży produktu ze zdjęcia.